עמותת אדמתי
חסר רכיב

יפוי כח מתמשך

10/12/2019

שבוע טוב חברות וחברים יקרים,

אהבה היא לחשוב על היקרים לנו היום, אבל גם בעתיד. לפני כחודש קיבלתי פנייה מרגשת מזוג לקוחות בריאים שבקשו לחתום על מסמך במטרה להקל על ילדיהם אם חו"ח ביום מן הימים הם לא יוכלו לדאוג לעניינם בעצמם מפאת מצבם הגופני או הנפשי.


אני מניחה כי חלקכם כבר שמעו על האפשרות לעריכת יפוי כח מתמשך, חלקכם רק מכירים את המושג ורבים מכם כלל לא מבינים על מה המהומה...

מצאתי שקיימת חשיבות ראשונה במעלה לכך שלכל הפחות תהיו מודעים לאפשרות לערוך מסמך זה, היום, כשאתם בריאים (טפו, טפו, טפו). ולא, זה בכלל לא משנה בני כמה אתם.

דעו כי כל אחד, ללא קשר לגיל, בהיותו בגיר ובריא בנפשו יכול לבחור מבעוד מועד בידי מי תופקד האחריות עליו, על רכושו, על ענייניו הרפואיים, במקרה שלא יוכל לדאוג לענייניו בעצמו.

על מנת למנוע אי הבנות אציין כבר עתה כי צוואה אינה מהווה תחליף למסמך זה. הצוואה נכנסת לתוקפה לאחר המוות, יפוי הכח המתמשך קובע את גורלכם בעודכם בחיים, היש חשוב מכך?

בקצרה, המסמך מאפשר לכם היום לקבוע מי יהיה אחראי על הטיפול בכם וברכושכם ולקבוע, בין היתר, את זהות המטפל ואופן הטיפול שעה שלא תהיו מסוגלים, חו"ח, להבין ולקבל החלטות בנושאים שנכללו ביפוי הכח בהתאם לתנאיו.

אפילו בעניין המתנות לילדים או לנכדים בימי ההולדת...

לולא יפוי הכח המתמשך, במצב בו אדם אינו כשיר, על קרוביו לפנות לבית המשפט בבקשה למינוי אפוטרופוס. מדובר בהליך משפטי וזהות האפוטורופס או מעשיו אינה בשליטתכם.

באמצעות יפוי הכח המתמשך תוכלו להחליט מי ידאג לכם, באיזה נושא, ובאיזה אופן. אתם קובעים את התנאים וההנחיות, את מספר מיופי הכח (למשל ילדיכם) האם יפעלו בנפרד או במשותף ומה היקף האחריות של כל אחד מהם. ניתן גם לקבוע מיופה כח חליפי אם מי מבין מיופי הכח לא יוכל לתפקד.

יתרון נוסף הוא ביכולת לייצר המשך פעילות מול הגורמים השונים (כדוגמת בנקים), ללא צורך בהליך משפטי מורכב (כדוגמת מינוי אפוטורופוס) בעיתוי לא נוח, כך שנחסכים גם כסף רב וזמן יקר.

בעיניי, מסמך זה חשוב גם כיוון שהוא יקל על הקרובים לכם להתנהל לפי רצונכם, ללא "ניחושים" או ויכוחים מיותרים.

האפשרות לעריכת המסמך ניתנת רק לעו"ד שעברו הכשרה ייחודית ואני שמחה לספר כי עברתי הכשרה זו.

כתבתי על קצה המזלג - חומר למחשבה - אני לרשותכם בכל שאלה או התלבטות בנושא.

שלכם,

איילת


תגובות לדף זה
תגובה חדשה

עדיין אין תגובות לדף זה.
מוזמנים להגיב!

חסר רכיב