עמותת אדמתי
חסר רכיב

תנועת המושבים: ״דווקא עתה, כשהמשק הישראלי מצוי במצב חירום ומעסיקים במשרדים הממשלתיים רק עובדים חיוניים, אנשי האוצר יורדים לשטח ומצלמים משקים לצורך סקר של מינהל התכנון במסגרת תיקון 116״

26/03/2020

מזכ״ל תנועת המושבים למנהל הרשות לאכיפה ברשות מקרקעין:

״דווקא עתה, כשהמשק הישראלי מצוי במצב חירום נוכח התפשטות וירוס הקורונה ומעסיקים במשרדים הממשלתיים רק עובדים חיוניים, אנשי האוצר יורדים לשטח ומצלמים משקים לצורך סקר של מינהל התכנון במסגרת תיקון 116״

 

 

 

מזכ״ל תנועת המושבים, עו״ד עמית יפרח פנה היום למנהל הרשות לאכיפה ברשות למקרקעין במשרד האוצר, אבי כהן בנושא אכיפת דיני התכנון והבנייה במהלך מצב החירום נוכח וירוס הקורונה. 

יפרח אומר: ״הגיעו לידי פניות של חברים לפיהם גורמים המציגים את עצמם כאנשי משרד האוצר מסתובבים בכפר ידידיה ומצלמים את חלקות ב' של המשקים לצורך סקר של מינהל התכנון במסגרת תיקון 116 הנ"ל. לא מובן ואף תמוה בעיני מדוע נערכים סקרים ובדיקות של מנהל התכנון דווקא בימים קשים אלה, בהם המשק הישראלי מצוי במצב חירום נוכח התפשטות וירוס הקורונה״.

 

יפרח מדגיש לכהן בפנייתו: ״במצב דברים זה, אני סבור כי על הפקחים לעסוק בנושאים חשובים יותר. ברצוני להדגיש, כי אנו כתנועה פעלנו, פועלים ונפעל בעתיד על מנת לצמצם ככל הניתן כל הפרה או שימוש חורג שאינו מוסדר בנחלות במושבים, אולם בהתחשב במצב החירום בו אנו מצויים, לא זו העת להשקיע את מירב המאמצים הממשלתיים באכיפת דיני התכנון והבנייה״. 

 

יפרח סיכם את המכתב: ״דרישתנו הינה להקפיא לאלתר את יישום תיקון 116 לחוק התכנון והבנייה וזאת לכל הפחות עד לאחר שתוקם ממשלה ויגובש מתווה שיאפשר מידתיות הן ביישום ובאכיפה והן בהסדרת השימושים״. 

 

כזכור, ב- 25.10.2017 נכנס לתוקפו תיקון 116 לחוק התכנון והבנייה, אשר עניינו פיקוח, אכיפה ועונשין בתחום עבירות התכנון והבנייה. כידוע, נדבך מרכזי בחוק הוא הגברת האכיפה והחמרת הסנקציות שניתן להטיל על הפר את הוראות התכנון והבנייה, בעיקר בדרך של החמרת הענישה והגדלת העיצומים הכספיים.

תנועת המושבים פועלת לצמצם ככל הניתן כל הפרה או שימוש חורג שאינו מוסדר בנחלות במושבים.

 

 

לפרטים: דפנה כהן נוריאל, דוברת תנועת המושבים: 050-8482856

תגובות לדף זה
תגובה חדשה

עדיין אין תגובות לדף זה.
מוזמנים להגיב!

חסר רכיב