עמותת אדמתי
חסר רכיב

חקלאות מדייקת: CropX הישראלית רוכשת חברה ניו-זילנדית

01/10/2020
חברת הסטארט-אפ הישראלית CropX (קרופאקס) העוסקת בתחום החקלאות המדייקת, הודיעה שרכשה את חברת Regen מוולינגטון, ניו זילנד. העסקה בוצעה במזומן ובמניות, והיקפה לא נמסר – אך היא נאמדת בכמה מיליוני דולרים. על פי קרופאקס, העסקה מומנה ממקורות ההון של החברה: הכנסות והון שגויס בעבר ממשקיעים. החברה גייסה עד היום יותר מ-20 מיליון דולר בשני סבבי גיוס.

בעקבות הרכישה, עובדי Regen יצטרפו לחברה. איתן דן, לשעבר משנה למנכ"ל קרופאקס, ישמש כמנכ"ל הפעילות בניו זילנד. על פי החברה, העסקה התבצעה במהלך חודשי הקורונה כשכל התהליכים שהיו הכרוכים בהן התבצעו באמצעות שיחות ווידיאו, ללא כל פגישות פיזיות.

זו הרכישה השנייה של החברה השנה לאחר שרכשה בחודש ינואר את מתחרה CropMetrics מנברסקה ומשרדיה הפכו למרכז המכירות והשיווק של קרופאקס בארה"ב.

קרופאקס שהוקמה ב-2015, פיתחה פלטפורמה המבוססת על הטמנת חיישנים בקרקעות של שדות חקלאיים. היא אוספת מדדים שונים של מצב הקרקע, כמו טמפרטורה ולחות, מתחברת למערכות ההשקיה של החקלאים – וכך מאפשרת לחקלאי להפחית בעלויות מים, דשן ואנרגיה. Regen, שנוסדה בשנת 2010, פיתחה מערכת המלצות חכמה שמדריכה מגדלי בקר בניו זילנד ומספקת להם המלצות השקיה.

"הצמיחה המואצת שלנו בשוק החקלאות המדייקת העולמי מציבה אותנו בעמדה מצוינת לרכוש חברות אג-טק אחרות", מסר תומר צח, מנכ"ל קרופאקס. "באמצעות Regen נכנסנו לשוק החלב העולמי. ההתמחות בשוק זה תאפשר לנו להיכנס למדינות נוספות בעלות תעשיית חלב משגשגת וביניהן הולנד ואירלנד".

על פי מידע שמסרתה קרופאקס, המערכת שלה מנהלת 4 מיליון דונם של שדות בעשרות מדינות. בין לקוחותיה: ריינקי האמריקאית ופארם אגרו מקוסטה ריקה. החברה הכריזה בשנה שעברה על שותפות אסטרטגית עם חברת כימיקלים לישראל (כיל).

החברה הוקמה על ידי יצחק בנטוויץ שאינו פעיל בחברה, והיא מנוהלת מ- 2017 על ידי תומר צח. היא מעסיקה כעת כ-50 עובדים. בין המשקיעים בה: קרן Innovation Endeavors של אריק שמידט, לשעבר מנכ"ל גוגל, OurCrowd Finistere Ventures, ו-Greensoil.

חסר רכיב