עמותת אדמתי
חסר רכיב

חקלאים הפגינו נגד הרפורמה המתוכננת: "מפקידים את המזון בידי ארדואן"

08/08/2021
אלפי חקלאים מכל רחבי הארץ הפגינו הבוקר (יום א') במחאה על הרפורמה שמתכנן משרד האוצר בחקלאות. המפגינים טוענים כי הרפורמה לא תביא להוזלת המחירים לצרכן מחד, ומאידך תביא לייבוש החקלאות, לפשיטת רגל של החקלאים ולחוסר עצמאות תזונתי לאזרחי ישראל. "החרם של בן אנד ג'ריס הוא רק טיפה בים. גלידה היא מוצר מותרות, אבל פירות וירקות הם מוצרי יסוד. אם נהיה תלויים בגורמי חוץ, לא ניתן יהיה להבטיח אספקה סדירה שלהם לתושבי ישראל", אמרו נציגי החקלאים.

במושב זרעית שעל גבול לבנון התכנסו מאות חקלאים המתפרנסים זה עשרות שנים ממכסות הביצים ולולי הפיטום. לין ממן, תושבת זרעית, הגיעה עם הבן אלעד ונכדותיה, יעל והדס. לדבריה, הבעיה המרכזית של המחיר לצרכן היא אנשי התיווך, שמשווקים את הסחורה מהחקלאי לרשתות ולקמעונאים. "אנחנו נמצאים פה כבר למעלה מ-50 שנה, עובדים ומתפרנסים בכבוד. אבל אנחנו לא רואים מחירים הוגנים לתוצרת שלנו. הכול הולך לאיש האמצעי, המתווך. אנחנו רוצים סובסידיות כי מחיר התערובת עלה מאוד. שייתנו לנו את היכולת להתקיים", אמרה.

אלעד, הבן, סיפר כי לכל משפחה מכסת ייצור של כחצי מיליון ביצים. "זו הפנסיה של רוב המבוגרים באזור, זו הפרנסה. אין לנו מה לעשות בלי זה. החקלאות בדמנו, ובלי חקלאות אין לנו מה לעשות כאן. למה לי לחיות פה?", הוא תהה. "כולנו נעזוב".

חסר רכיב