עמותת אדמתי
חסר רכיב

עמק ניוז-"הרפורמה תוריד לטמיון 120 שנים של חקלאות ישראלית"

08/08/2021
מאות חקלאים, מרביתם מהעמק והסביבה הפגינו ביום חמישי בבוקר בצומת מגידו במחאה על כוונת האוצר לבצע רפורמה בחקלאות. "אנחנו נלחמים על החיים, לא רק של החקלאים, אלא של כל תושבי המדינה", אמר ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר, "הרפורמה תוריד לטמיון 120 שנים של חקלאות ישראלית ותחסל את הביטחון התזונתי בישראל".

ביום ראשון השבוע התקיימה הפגנה נוספת, בה לקחו חלק מאות חקלאים מכל רחבי הארץ, שעלו לירושלים בשעה שבה התקיימו דיוני התקציב, בדרישה להעביר את הרפורמה שתפתח את שוק הפירות והירקות לייבוא בחקיקה מסודרת ולא כחלק מחוק ההסדרים.
גם עובד נור, ראש המועצה גלבוע הצטרף למוחים בהפגנה ואמר: "החקלאים לא אשמים ביוקר המחיה, וערכים לא מייבאים מטורקיה. חקלאות כידוע בגלבוע, היא ערך ודרך, ואנו ממשיכים במאבקנו כנגד הצעד הכוחני של משרדי האוצר והחקלאות. משום שמדובר, בגורלם של מאות ואלפי חקלאים ומשפחותיהם, יש בכוונת המועצה לעשות שימוש בכל הכלים, ולהמשיך במאבק מאוחד, למען הפרנסה של כולנו".

ראש המועצה האזורית עמק המעיינות יורם קרין אמר: "החקלאות סופגת פגיעה אנושה פעם אחר פעם, והרפורמה שמציעים משרדי החקלאות והאוצר תחסל אותה כליל. יחד עם השלטון האזורי והמועצות האזוריות שבהן שטחי החקלאות הגדולים במדינה, אנו פועלים מול מקבלי ההחלטות כדי להסיר את רוע הגזירה, ולהוריד את הרפורמה מסדר היום בחוק ההסדרים. ברור לכולם כי שמירה על החקלאות הישראלית משמעותה שמירה על ביטחון ישראל על גבולותיה, ועל הביטחון התזונתי של אזרחיה."


חסר רכיב