עמותת אדמתי
חסר רכיב

עדכון מהחזית הדיגיטלית של 'אדמתי חוזר מס' 5

03/11/2017

השבועות האחרונים במדינה – וגם באתר אדמתי – עמד בסימן זעזועים באויב המאיים על החקלאות והחקלאים - הלא הוא חוק הותמ"ל. יו"ר אדמתי, גלעד אלטמן: "התחושה היא, שמשהו קורה. יותר ויותר גורמים ובהם גם בית המשפט ואנשי תכנון, מבינים שהותמ"ל הוא צעד אחד רחוק מדיי. מעל כל אלו מרחפים דבריו של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ארז קמיניץ, שהגדיר את הותמ"ל במלים קשות (ראו כתבה בנושא זה באתר אדמתי ובעמדו הפייסבוק שלנו).

http://www.admati.org.il/cgi-webaxy/item?373

 

בין יתר הבשורות בתחום המאבק הקריטי הזה:

 

שופט בית המשפט העליון, כבוד השופט יורם דנציגר, דחה (31.10) את ההתנגדות לצו ביניים שהגישו שר האוצר, משה כחלון; ועדת השרים לדיור;  ומנהלת הותמ"ל.
 

פסיקת השופט דנציגר הותירה על כנו את צו הביניים נגד השלמת הליכת התכנון של התכנית המכונה תמ"ל 1034 אופקים חדשים, שעלול לחסל כ 7,000 דונם חקלאות עידית בנגב (ובפועל כ 10,000 דונם אדמות חקלאיות).

 

בעתירה שהגישו חקלאי המושבים מעון, יתיר וכרמל מודגש, כי השטח עליו חלה התוכנית משמש לגידולים חקלאיים בהיקף נרחב שמשמשים כמקור פרנסתם. החקלאים הציעו באמצעות עורך דינם, עו"ד רון רוגין, שטחים חלופיים על אדמותיהם.

 

"זהו אסון חקלאי ומשקי, זהו אסון לזהות, לרמת החיים של הישובים, זהו אסון כלכלי-חברתי, זהו אסון סביבתי ואקולוגי", נטען בעתירה.


 

דרמה נוספת צפויה ב 25 בדצמבר. בית המשפט לעניינים מנהליים בחיפה ידון ב 25 בדצמבר  בעתירה שהגישה החברה להגנת הטבע נגד קידום תמ"ל מס' 1057 במעלות. תמ"ל זה אמור להיבנות על אדמות המושב צוריאל תוך פגיעה קשה בשטח הפתוח והטבעי של הגליל המערבי ובאופן תקדימי – תוך יצירת מצב בו מושב חקלאי מוקף משלושה צדדיו בבנייה חדשה של יישוב עירוני.
 

החומרה והתקדימיות של ותמ"ל זה נובעת מכך שהעבודה שמתחם גבעת צוריאל מהווה "יישוב חדש" – מהלך שעל פי חוק הותמ"ל - אסור לבצע.
 

הוותמ"ל אישרה החודש (31/10/17) את ביטול תכנית תמ"ל/1053 - לוד הרובע המערבי. ביטול התכנית הגיע בעקבות בקשת משיכת התכנית ע"י עיריית לוד בשיתוף עם היזם "דירה להשכיר".  כפי שציינו בעבר, לטענתנו ההחלטה למשיכת התכנית ברגע האחרון ממחישה את הכאוס התכנוני שנוצר כתוצאה מהרצון לקדם תכניות בנייה גדולות במסלול מהיר ומזורז. המהלך התמוה הזה רק מחזק את הטענה שלנו, שראוי לקדם תכנית זו במסלול התכנון הרגיל בוועדה המחוזית מחוז מרכז".

המאבק בותמלים זוכה כעת לעדנה גם בתקשרות:

 

מצ"ב לינק לכתבה באתר החדשות  Ynet לחצו כאן לקריאת הכתבה  צנרת התכנון: שטחים פתוחים ניצלו, בינתיים.

מצ"ב לינק לכתבה בגלובס לחצו כאן - הותמ"ל אישרה הבוקר לבטל את תמ"ל לוד הרובע המערבי.


מצ"ב לינק לכתבה על צו הביניים נגד המשך קידום ותמ"ל אופקים:


http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001210016


מצ"ב לינק לכתבה על המאבק של כפר מל"ל

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001209539
 

באתר אדמתי ובעמוד הפייסבוק של אדמתי – יש כתבות נוספות העוסקות בותמ"ל.

 

באתר אדמתי ייפתח החודש אינדקס של פסיקות וכתבי בית דין בנושאים הקרובים לאדמתי וליישוביה. כל חברי אדמתי מוזמנים לסייע בעיבוי התכנים שמדור החדש.

 

להתראות בניוזלטר מס' 6


שבת שלום    

תגובות לדף זה
תגובה חדשה

עדיין אין תגובות לדף זה.
מוזמנים להגיב!

חסר רכיב