עמותת אדמתי
חסר רכיב

כדאי להכיר: העתירה של חברי מושב מגשימים לבג"ץ, נגד ותמ"ל יהוד

13/11/2017
החקלאים: "המדינה נוהגת כפריץ הרואה בחוכרי אדמותיו אריסים נטולי זכויות שניתן לגרשם במחי יד מאדמתם" ; האוצר: "לא מדובר בהפקעה. רוב הקרקע נמצאת בניהול המדינה. התכנית תאפשר הוספת אלפי יחידות דיור במרכז וניצול מיטבי של הקרקע"
במסגרת המאבק של חקלאים נגד גזירות הותמ"ל, ניצבת בפני בית המשפט העליון עתירה נוספת: חברי המושב מגשימים עתרו נגד תוכנית ותמ"ל יהוד. החקלאים עתרו נגד החלטת קבינט הדיור מחודש פברואר 2017, להכריז על מתחם סמוך למושב כמתחם מועדף לדיור, במסגרת פעילות הוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל).



במתחם המכונה "יהוד מגשימים" עתידות להיבנות כ-3,500 יחידות. רוב המתחם, ששטחו כ 900 דונם, מורכב מקרקעות מניבות שמעובדות על ידי חברי המושב.

בעתירתם מבקשים חברי מגשימים מבית המשפט, שיקבע כי ההכרזה על המתחם כמועדף לדיור תבוטל. עוד הם מבקשים לקבוע, כי עד לדיון בעתירה יעוכב אישור הכרזת המתחם על ידי קבינט הדיור ושהמדינה תימנע מהמשך פעולות תכנוניות של הותמ"ל.

עו"ד גד טיכו ועו"ד ישי שידלובסקי-אור ממשרד כספי ושות' טענו בשם חברי המושב, ש"ההכרזה מפקיעה את מרבית הקרקע החקלאית של העותרת (כ 75% מאדמת המושב). כתוצאה מכך, נגרמת פגיעה חמורה ובלתי מידתית בעשרות משפחות המעבדות בעמל, ביזע ובדמע את הקרקע החקלאית.

עוד נכתב בעתירה: "באופן מצער, מתברר כי המדינה נוהגת בעניין העותרת ויישובים חקלאיים רבים נוספים כפריץ הרואה בחוכרי אדמותיו אריסים נטולי זכויות שניתן לגרשם במחי יד מאדמתם, רק בשל העובדה שהפריץ חפץ בכך (...) העתירה עתידה למחוק את העותרת כיישוב חקלאי ולהטביע אותה בבולען עירוני של מאות דונמים של בטון ואספלט. זאת, בניגוד מוחלט להוראות תמ"א 35 המחייבות שמירה על עתודות קרקע לדורות הבאים, תוך כדי שמירה על ערכי טבע, חקלאות, נוף ומורשת, שמירה על האופי הכפרי של ההתיישבות החקלאית."

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "קבינט הדיור הכריז על מתחם מגשימים כמועדף לדיור לאחר בחינה מקצועית של השטח המיועד לתכנון. המתחם ליד יהוד הוכרז לאור התאמתו לתוכנית המתאר המקודמת בעיר והוא יהווה המשך רציף לחלק הבנוי במזרח העיר. התכנון למתחם משלב בין בנייה רוויה למגורים לבין אזור תעסוקה ופארק עירוני לרווחת התושבים."

תגובות לדף זה
תגובה חדשה

עדיין אין תגובות לדף זה.
מוזמנים להגיב!

חסר רכיב