עמותת אדמתי
חסר רכיב

בג"ץ כפר סירקין: סיכוי להישג נוסף במאבק נגד גזירת הותמ"ל

17/11/2017
רבים מבין באי אולם ב' בבית המשפט העליון יצאו מהדיון בתחושה אופטימית. "בית המשפט היה קשוב לטענות. זה בלט," אמרו כמה מהנוכחים והוסיפו: "התרשמנו שהשופטים מבינים מה זה ותמ"ל ועד כמה מדובר בנושא רגיש בעל השלכות על העתיד במדינה הזו."

הדיון בבג"ץ, שעסק היום (16.11) בעתירות המתנגדים לתוכנית הבנייה במזרח פתח-תקווה ובכפר סירקין, היה ארוך יחסית. בסיומו הודיעו השופטים כי יפרסמו את החלטתם בתום דיון פנימי בין חברי ההרכב: כבוד השופט, יצחק עמית – אב בית הדין, כבוד השופטת דפנה ברק ארז, כבוד השופט יוסף אלרון.

העתירה שנדונו היום הוגשו על ידי עיריית פתח תקווה ותושבי כפר סירקין, באמצעות עוה"ד אייל מאמו ודנה פריד ממשרד אגמון ושות', עוה"ד גדי טיכו וישי שידלובסקי אור ממשרד כספי ושות'.



בעתירות טענו העותרים, כי החלטת קבינט הדיור להכריז על מתחם סירקין כמתחם לבנייה במסגרת הוועדה לתכנון במתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) התקבלה ללא דיון ממצה, ללא מידע, מחקרים ובדיקות ומעל כל, בבחוסר סמכות.

עורכי הדין טענו בפני הרכב השופטים, שהחלטת הקבינט התבססה על תשתית עובדתית חלקית או חסרה, אשר הוסתרה ממקבלי ההחלטות. ביון היתר נטען, כי בפני השרים לא הוצגה ההתנגדות של עיריית פתח תקווה וגם לא תסקירי השפעה על הסביבה.

העותרים טוענים עוד, כי תוכנית המדינה לבנות כ-12 אלף יח"ד חדשות ליד המושב כפר סירקין ועל שטח המחנה הצבאי יתפנה עלולה ליצור "טבעת חנק" סביב המושב וליצור עומסי תחבורה כבדים.

הדיון שנמשך 3 שעות היה מרתק. גורמים שישבו בעולם סברו שצוות השופטים הפגין בקיאות בסוגיית הותמ"ל ובהחלטות קודמות הנוגעות להליך תכנו מזורז זה.

משה פישר, יו"ר ועדת תושבי פתח-תקווה אמר בתום הדיון: "אני מתרשם שהשופטים הבינו את חשיבות ההכרזה בדרך הולמת. השופטת דפנה ברק ארז שאלה את נציג המדינה שאלות קשות. יו"ר ההרכב, יצחק עמית אמר בציניות בולטת: 'ברור, המתנגדים יגישו את ההתנגדות והוועדה תדחה אותן'.
עמדת המדינה שהועברה אל בית המשפט הנה תגובה ארוכה ומפורטת בת 33 עמודים.

המדינה בקשה מבית המשפט לדחות את העתירה בטענה: "מדינת ישראל מצויה במשבר בשוק הדיור. ממשלת ישראל פועלת כדי לפתור אותו במגוון כלים ובהם: קידום מהיר של הליכי תכנון למתחמי מגורים. עוד טענה המדינה, כי הכרזה על המתחם בוצעה בהתאם להוראות החוק ולאחר דיון מסודר."

תגובות לדף זה
תגובה חדשה

עדיין אין תגובות לדף זה.
מוזמנים להגיב!

חסר רכיב