עמותת אדמתי
חסר רכיב

ניר מאיר: עדיאל שמרון, חזור בך מדבריך על חיסול יישובים, שאם לא כן יתברר לך כי חקלאי ישראל יודעים להיות יריב נחוש ועקשני

28/11/2017
ניר מאיר התייחס לדברי מנכ"ל רמ"י בידיעות אחרונות ואמר: "הנה יצא המרצע מן השק ומנכ"ל רמ"י מדבר בפה מלא על חיסול ישובים חקלאיים בקרבת הערים, וכל זאת בכדי לאפשר לספסרי רמ"י מלאי קרקעות מספק ל 200 השנים הבאות. עדיאל שימרון, טול קורה מבין עיניך... עד שלא תתחילו להשתמש באופן משמעותי ב- 20 אלף הדונמים, בלב אזורי הביקוש, שקיבלתם מאתנו ב"הסדר הקיבוצים" - אין לכם תירוץ... בוודאי לא "המחסור בקרקע". זהו מחסור מלאכותי, ספסרי, וכשל תכנוני מתמשך. עדיאל – חזור בך, שאם לא כן יתברר לך כי חקלאי ישראל יודעים להיות יריב נחוש ועקשני".

מאיר הוסיף: "השלטון בישראל מחזק את אחיזתו תוך שימוש בכלים מסוכנים של הפחדה, פלגנות, שיסוי ציבורים אלה באלה וקרע גלוי בתוככי העם היהודי, והכל במטרה הקדושה "לחזק את הבייס". הניסיונות החוזרים ונשנים לפרק את מערכת אכיפת החוק מכליה ממעמדה ומן הלגיטימציה מכוחה היא פועלת, לצד תגמול ציני במעמד ובשררה למלקקי פנכה מצטיינים. מדינת ישראל בשנתה ה-70 רחוקה מאוד מאוד מן היומרה להיות "אור לגויים".

בעולם ובסביבה המזדהמת הזאת, מתבלטת התנועה הקיבוצית על ערכי החברות, המחוייבות החברתית והלאומית והערבות ההדדית שבתוכה כמי שיכולה היתה להיות סוג של מגדלור. מגדלור ערכי-מוסרי. השיפור המתמיד והשיטתי בחוסן הכלכלי בקיבוצים, יכול היה להוות משענת מתחזקת למגדלור הזה.
אלא שגם אנחנו איננו חיים על אי בודד. גם בתוכנו היו וישנם אירועים של הטרדות מיניות, גם אצלנו מתרבים גילויי השיח המתלהם והבוטה. כך ברשתות החברתיות, בהודעות ווטס-אפ קיצוניות, באלימות מילולית, ואבוי – גם באלימות פיזית של ממש, ואפילו בביטוייה הקיצוניים ביותר, כפי שארע לצערנו, לאחרונה, בחצרנו."

אחריו עלה דני עטר, יו"ר קק"ל שדיבר אף הוא על התחושה כי נעשות פעולות כנגד ההתיישבות הכפרית ונגד גופים הדואגים לה כמו קק"ל. "בתקופה האחרונה אנחנו עדים לניסיונות לחיסול קק"ל בכל דרך, ועל אף שיש תחושה כי הצלחנו לבלום ההתקפה, ניסיונות אלו עתידים להימשך". עטר הדגיש את המחויבות שיש לקק"ל לעזור בהתיישבות הקיבוצים וקרא לקיבוצים להיעזר בשירותיה של קק"ל בכל תחום בו היא יכולה לסייע."

ח"כ איתן ברושי, נציג מחוז הקיבוצים במפלגת העבודה: "אנחנו שותפים לכל מאמץ ולכל משימה, זאת שליחות. עבורנו זה מובן מאליו – זה החינוך שקיבלנו בבית, בקיבוץ ובתנועה. אבל למרבה הצער, מה שבעינינו חובה לאומית, הפך עבור אחרים בשנים האחרונות לשולי ולא חשוב - הכושי עשה את שלו – ועכשיו אפשר לוותר עליו.

בסוף השבוע האחרון הוריד מנהל רמ"י עדיאל שימרון את כל המסכות ואמר באופן ברור את מה שאנו יודעים כבר זמן רב: מדיניות הממשלה מכוונת להרס ההתיישבות והמרחב הכפרי. ממשלה שלא מוכנה לוותר על אף מאחז לא חוקי ביהודה ושומרון, מוכנה לוותר בקלות על מושבים וקיבוצים בכל רחבי הארץ. לאור המדיניות שיש בה צירוף של עוינות ובורות, עלינו להדגיש את הייחוד והחשיבות בקיום המושבים, הקיבוצים וההתיישבות הכפרית כולה.
מאיר צור בכנס
"
מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור אמר בכנס הנהגות הקיבוצים: ״בשבוע שעבר מנכ״ל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שומרון היה בכנס של המושבים והסתכל על כ-650 מושבניקים בעיניים ואמר: לא מגיע לכם כלום בגלל שהסבים והסבתות שלכם היו ביתושים. זו הייתה אמירה מעליבה. ומעבר לכך תפיסת עולם מעליבה ונוראית מבחינתנו. אני אומר לכם כאן על הבמה הזאת- השותפות כאן בין המושבים לקיבוצים היא חשובה - לעמוד בחזית אחת מול דעות כאלה."

יו"ר מרכז המועצות האזוריות, עמיר ריטוב אמר: "ממרום גילי אני יכול להגיד שהתנועה מבוקשת ורלוונטת יותר מתמיד. קבינט הדיור מחליט לא מעט החלטות כנגדנו, אנחנו נמצאים במצב לא פשוט ביחד עם מרכז המועצות האזוריות חייבים לעבור ממגנה למתקפה בכלל המשברים בהם אנחנו עוברים".
חסר רכיב