עמותת אדמתי
חסר רכיב

תנועת המושבים למנכ"ל רמ"י: "הארך בשנתיים נוספות את ההחלטה בנוגע לעידוד הסדרת שימושים לא מוסדרים בישובים חקלאיים"

15/12/2017
יו"ר אגף הקרקעות של תנועת המושבים, עו"ד עמית יפרח, פנה השבוע אל מנכ"ל רמ"י, עדיאל שמרון, בדרישה להאריך בשנתיים נוספות את ההחלטה על עידוד הסדרת שימושים לא מוסדרים בישובים חקלאיים (החלטת הנהלה 3967). זאת כדי שתנועת המושבים תמשיך לעודד את חברי המושבים להיכנס למעגל הסדרה וליישום החלטות רמ"י.

במכתב ציין יפרח:"אנו מתקרבים בימים אלו לסיום התקופה שהקציבה הנהלת רמ"י להחלטה בנוגע לעידוד הסדרת שימושים לא מוסדרים במושבים, בהחלטתכם נקבע ה 31.12.17 כמועד שבו תסתיים האפשרות של בעל הנחלה ו/או המושב להסדיר את השימושים בתנאי החלטה זו. ההחלטה באה במטרה לעודד הסדרת השימושים הלא מוסדרים בישובים החקלאיים אשר מהווה תנאי להצטרפות להחלטות 1523 1311 ו 823 , ולכן אישרה הנהלת הרשות מבצע גביית תשלום דמי שימוש בגין תקופת שימוש של שבע שנים קודם לפרסום החלטה זו בלבד אף אם השימוש נעשה קודם לכן".

יפרח הוסיף: "בשל העובדה שאין לגביה מחלוקת כי היישום של ההחלטות הקשורות להסדרת החוזים והיוון חלקות המגורים אינו נעשה בקצב מהיר לעיתים מסיבות שתלויות ברשות ולעיתים שאינן תלויות ברשות וזאת בשל משימות לאומיות העומדות בפני הרשות לטובת פתרון מצוקת הדיור, נראה כי קיים צורך אמיתי להאריך את תקופת המבצע בשנתיים נוספות כך שהמגמה המבורכת של הסדרת שימושים במושבים תמשך ואף תתעצם".

עמית יפרח הסביר כי הסדרת השימושים אינה דבר פשוט עבור בעל הנחלה הן מבחינה בירוקרטית והן מבחינה כלכלית: "ההסדרה מהווה תנאי להצטרפות להחלטות 1523 ו 1311 תנאי שאמנם מקשה אך גם מהווה תמריץ להכנסת בעלי הנחלות למעגל ההסדרה מול הרשות, אין ספק כי במידה ולא תוארך תקופת המבצע הדבר יגרום לפחות ופחות בעלי נחלות יכולת כלכלית ומוטיבציה להיכנס אליהן ולהסדיר את השימושים הלא מוסדרים לטובתם ולטובת הרשות. להערכתנו, התקופה שניתנה לטובת המבצע אכן הכניסה לא מעט בעלי נחלות למסלול הסדרה אך לא מספיק, עדיין קיימת לדעתי הצדקה לתנאי המבצע ותקופה נוספת תכניס עוד קבוצה גדולה של בעלי הנחלות להסדרת השימושים וכניסה להחלטות הרשות ובכך גם המושבים וגם הרשות ייצאו נשכרים".

תגובות לדף זה
תגובה חדשה

עדיין אין תגובות לדף זה.
מוזמנים להגיב!

חסר רכיב