עמותת אדמתי
חסר רכיב

עמותת אדמתי, התנועה הקיבוצית ותנועת המושבים יעתרו לבג"צ נגד הארכת הוראת השעה ותמ"ל

15/03/2018
בימים אלו מתארגנת עתירה לבג"צ של עמותת אדמתי, התנועה הקיבוצית ותנועת המושבים, כנגד חוקיות חוק הותמ"ל (הוראת שעה).

יו"ר אדמתי, גלעד אלטמן אומר: "רגע לפני ההצבעה בוועדת הפנים ובמליאת הכנסת שלחתי מכתב פתוח אל ראש הממשלה, מר בנימים נתניהו. טענתי בפניו, שראוי לעצור ולבחון מחדש את חוק הותמ"ל, שהתגלה כאסון של ממש. מדובר בהוראת שעה שגורמת נזקים בלתי הפיכים למדינה, לתכנון האורבני והכפרי, למגזר הכפרי והחקלאי ולשטחים הפתוחים המעטים שנותרו לנו, לבנינו ולבני בנינו"

"בפנייתי אל ראש הממשלה כתבתי עוד: 'השר זאב אלקין, שר ממפלגתך וממשלתך יצא בהודעה, כי הוא מתנגד להארכת הוראת השעה ותמ"ל בשנה נוספת.' סברתי שיש להתייחס ברצינות לעמדת השר אלקין ולחוות הדעת החד משמעיות של הצוות המקצועי במשרד החקלאות."


 
"חוק הותמ"ל נקרא הוראת שעה," אומר אלטמן. ואולם הוא מסב נזקים דרמטיים, בלתי הפיכים, שמשנים את פני המדינה לנצח ויוצרים מציאות שתפגע אנושות בנו ובדורות הבאים. בקביעותיי אלו אני נתלה באילנות גבוהים ובהם המשנה ליועמ"ש, ארז קמיניץ, היו"ר הקודם של ועדת הפנים, ח"כ דודי אמסלם וצמרת אנשי האקדמיה בישראל, שרואים בחוק הותמ"ל אסון של ממש."

עו"ד מיכי דרורי: אין זה מקרה כי בכל מדינה מתוקנת מתקיים הליך תכנוני מוסדר ותקין ולא כמו שיוצר הוותמ"ל – דורסני וללא כל מחשבה על הווה ובטח לא על העתיד". מיכי דרורי מוסיף: "חוק הוותמ"ל, יציר כפיו של של שר האוצר הקודם לפיד שמחליפו משה כחלון מתעקש להתגאות בו, הוא תקלה חמורה ונזק גדול הן לתכנון העירוני בישראל, הן לשטחים הפתוחים, והן לשטחים ולישובים החקלאיים. מסיבה זו, אנחנו מהווים חלק מקואליציה גדולה הפועלת ללא לאות לנסות ולמנוע את נזקי הוותמ"ל."

היועץ המשפטי ויו"ר אגף הקרקעות של תנועת המושבים, עו"ד עמית יפרח כתב טרם הדיון אל המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ארז קמיניץ: "פנייתנו אליך הינה בשל הבנתנו מדיוני ועדת הפנים שאישרה בזמנו את חוק הוותמ"ל, כי העלית ספק רב האם מדובר בכלי חוקתי אשר ראוי שיתכנן מאות אלפי יחידות דיור בצורה דורסנית ובלתי חוקתית... התבטאת, בין היתר, כך: 'הוותמל הוא מכשיר דורסני, הוא דורס את התכנון גם ברמה המוסדית, גם בהליכי תכנון וגם בתכנון עצמו'".

תגובות לדף זה
תגובה חדשה

עדיין אין תגובות לדף זה.
מוזמנים להגיב!

חסר רכיב