עמותת אדמתי
חסר רכיב

הוועד להצלת השטחים הפתוחים האחרונים בקריות ובעמק זבולון ולהצלת אדמות כפר ביאליק, רמת יוחנן, אושה וכפר מכבי

02/08/2018
הוועד להצלת השטחים הפתוחים האחרונים בקריות ובעמק זבולון ולהצלת השטחים החקלאיים של ארבעה יישובי אדמתי: כפר ביאליק, רמת יוחנן, אושה וכפר מכבי.

מתוך עמוד הפייסבוק שהקימו היישובים יחד עם ועד הפעולה:

עמוד פייסבוק זה הוקם ומנוהל על ידי הוועד הכלל אזורי להצלת שרידי החקלאות והשטחים הפתוחים בעמק זבולון ובלב הקריות. חברי הוועד להצלת עמק זבולון הם תושבי האזור, יהודים וערבים, צעירים ומבוגרים, וותיקים ובני נוער, תושבי הקריות וחברי הקיבוצים, המושבים והכפרים.
כל אלו גם יחד, נחלצים להציל את המעט שבמעט השדות החקלאיים הירוקים והמניבים שנותרו באזור הקריות, את המטעים, את החורשות ובקיצור את כל מה שלא נעטף עוד בשלמות בטון, מלט ואספלט.

האדמות החקלאיות והשטחים הפתוחים הם של הקיבוצים רמת יוחנן, אושה וכפר מכבי ושל המושב כפר ביאליק.

זוהי ההזדמנות האחרונה של כולנו לעצור את האסון. צו 8 לכל אחד ואחת מאתנו, להתגייס ולמנוע את האסון של מחיקת הריאה הירוקה והנושמת האחרונה באזור, עקב שתי תכניות ותמ“ל מגלומניות ומנותקות מהמציאות (1024 ו 1025), שימחקו לנצח נצחים את מעט החקלאות, מעט השדות ומעט המרחבים הפתוחים והנושפמים שעוד יש לנו כאן.


האבסורד מחריד וזועק לשמיים. האזור עם האוויר המזוהם ביותר במדינה, עלול לאבד את השטחים הנושמים, שמסננים את זיהום האוויר ומספקים לנו מעט שבמעט חמצן נקי.

אנו מפיצים עצומה שיוצאת בקריאה נחרצת אל מקבלי ההחלטות במדינה. העצומה תקרא לעצור את מעשה ההרס הזה. בני ובנות הדורות הבאים לא יסלחו לקברניטי המדינה על מעשה הנבלה הזה. אבל הם לא יסלחו גם לנו: לי ולך ולך, על שהיינו אדישים ולא יצאנו לרחובות כדי למנוע את העוולה ההיסורית שזוממים משרד האוצר והותמ“ל (הוועדה למתחמים מועדפים לדיור).

במסגרת המאבק נגד תכניות הותמ“ל, הוכח מעל לכל ספק, כי תכניות הבנייה באזור והצרכים האמיתיים של קריית אתא וקריית ביאליק, יכולים להתמלא גם מבלי שיפגעו בדונם חקלאי אחד. למדינה, לותמ“ל ולמשרד האוצר הוצעו חלופות מוכחות, כדי למנוע חשש לפגיעה בתכניות הבינוי של המדינה וצרכי הזוגות הצעירים. ואולם כל ההצעות וכל חוות הדעת נפלו על אזניים ערלות.

תגובות לדף זה
תגובה חדשה

עדיין אין תגובות לדף זה.
מוזמנים להגיב!

חסר רכיב