עמותת אדמתי
חסר רכיב

הרס השטחים החקלאיים נמשך, אבל מחירי הדיור ממשיכים לעלות

16/08/2018
המקור לידיעה הלא נעימה הזו עבור כחלון הוא לא בחקלאים הנאבקים על אדמותיהם וגם לא בפעילים סביבה ירוקים. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של מדינת ישראל, היא זו שקבעה חד משמעית: הזינוק במחיר יחידות הדיור הוא חד. למעשה, הגדול ביותר מאז אוקטובר 2016, אז המחירים עלו בכ-1.1%. במחוז תל אביב נרשמה העלייה החדה ביותר, בסך כ 2.2% בחודשים מאי ויוני.

שר האוצר, משה כחלון ירצה לשכוח את החודשים מאי יוני 2018. מדד מחירי הדירות קפץ ב-0.9% בחודשים אלו, לעומת החודשים אפריל ומאי שקדמו להם. וזה לא שינוי מינורי. מדובר בזינוק החד ביותר מאז חודש אוקטובר 2016, כאשר מדד המחירים עלה בשיעור של למעלה מאחוז.

עבור כחלון, שנאבק על עתידו הפוליטי זו מכה לא נעימה במיוחד. הוא הציב את הורדת מחירי הדיור בראש מעייניו, אך גם במשימה הזו הוא כשל. עלייה נרשמה גם במחיר דירות חדשות, שהתייקרו ב 0.8%, למרות שבסטטיסטיקה נכללות גם דירות שנמכרו במסגרת "מחיר למשתכן".




אל מכות התדמית האלו הצטרפו בחודשים האחרונים כמה וכמה גורמים, בהם גם רשמיים, שמביעים חוס שביעות רצון ממהלכיו של השר כחלון. מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, התראיין למספר עיתונים כלכליים ואמר כי יישובים שיחתמו על הסכמי הגג שהאוצר מבטיח להם, - עלולים לפשוט רגל. אל דברים אלו הצטרפה גם הערכה של בנק ישראל, לפיה הסכמי הגג עלולים לסכן את היציבות הפיננסית של כמה וכמה מהיישובים.


מתקפת הותמ"לים שמוביל השר כחלון ספגה בשבוע שעבר גם מהלומה קשה מבית המשפט המחוזי בתל אביב, על ידי השופט חגי ברנר, בעקבות עתירה מנהלית שהגישו מושב כפר אז"ר ועיריית רמת גן כנגד ותמ"ל כפר אז"ר (ראו הידיעה בגלובס שמצוטטת בעמוד זה)

.

תגובות לדף זה
תגובה חדשה

עדיין אין תגובות לדף זה.
מוזמנים להגיב!

חסר רכיב