עמותת אדמתי
חסר רכיב

יו"ר קק"ל בכינוס של עמותת "אדמתי" היום: "הראשונים להתיצב לצידה של ההתישבות העובדת הם חברי הכנסת של מפלגת העבודה, לעומת אלה שפעלו נגדנו צריך לתמוך במי שתומך בנו"

06/03/2019

"בשיתוף עם הנהלת אדמתי הוחלט לשאוף לכך שבאזור הפריפריה ניהול הקרקע יעבור לזכות הישובים עצמם"

 



בכינוס של עמותת "אדמתי" שהתקיים אמש במפעלי גרנות ליד קיבוץ גן שמואל התיחס דניאל עטר יו"ר קק"ל לסוגיות הקשורות להתישבות העומדות על הפרק: "כשנה לפני כניסתי לתפקיד, ממשלת ישראל שינתה את המעמד המשפטי של קק"ל שהפכה מחברה פרטית של העם היהודי ולחברה לתועלת הציבור. המשמעות היא שקק"ל לא יכולה להמשיך לקבל החלטות כיצד להשקיע את משאביה בהתאם לערכיה, אלא רק בשיתוף עם ממשלת ישראל בהתאם לסדר היום של הממשלה וע"י קולות קוראים. קק"ל אכן מפרסמת קולות קוראים וכל מי שעומד בקריטריונים של קק"ל יכול לקבל את תמיכה כפי שקורה בגליל, בנגב , בפארקים וכד'.

 

יו"ר קק"ל הזכיר כי בפגישה לפני כשנה עם ראשי עמותת "אדמתי" ומנהיגי התנועה הקיבוצית הוחלט - להקים שולחן התישבות שידון בכל הסוגיות הנוגעות להתישבות כדי לגבש אסטרטגיה לפעולה. כמו כן, בשיתוף עם הנהלת אדמתי הוחלט לשאוף לכך שבאזור הפריפריה ניהול הקרקע יעבור לזכות הישובים עצמם. עטר: "כדי שזה יקרה, מתנהל מו"מ עם מנהלת מקרקעי ישראל שבמסגרתו תהיה הפרדה בין רמ"י לקק"ל ולסמכות להעביר לישובים את זכות ניהול הקרקע לישובים עצמם. אני מקווה שנוכל לשנות את המציאות לפחות לגבי הישובים שעל אדמות קק"ל". בנוגע לפסק הדין שהתקבל לאחרונה בנוגע לקרקעות אמר יו"ר קק"ל: "אם פסק הדין יהיה כפי שאנחנו מעריכים, זו תהיה פגיעה רוחבית קשה בהתישבות בנוגע לזכות ולבעלות על הקרקע".

 

בסוגיית החקלאות אמר יו"ר קק"ל: "הסיפור העצוב בהתישבות היא ההתפרקות מארגון שיודע לאגד את כל ההתישבות והחקלאות בארץ עד למצב שבו כל גורם עובד בנפרד למען עצמו ומתקבלים פתרונות זמניים ונקודתיים. המאבק הוא לא על התפרנסות אלא על ערכים של ההתישבות ועל תפיסת עולם שבה המדינה לא יכולה להרשות לעצמה שלא תהיה חקלאות. לשם כך אנחנו חייבים להתגבש ולפעול לקיים את תכנית העבודה".

 

יו"ר קק"ל הדגיש כי נבחר לתפקידו כשליח מפלגת העבודה וכי הוא מייצג את עולם הערכים שלה: "הראשונים להתיצב לצידה של ההתישבות העובדת הם חברי הכנסת של מפלגת העבודה לעומת אלה שמחפשים כעת קולות בהתישבות אבל פעלו נגדנו. לצערי בישובים ובקיבוצים כחלק מטרנד בציבור הכללי יפעלו ויבחרו בניגוד לאינטרסים שלהם עצמם. מפלגת העבודה גם עם תשעה מנדטים תהיה לשון המאזניים וההתישבות תישאר חלק מרכזי בתפיסת העולם שלה. לכן צריך לחזק את ההתיצבות הפוליטית ולתמוך במי שתומך בנו".

 

"אדמתי" היא עמותה שהוקמה בשנת 2002 ומאגדת כ- 150 יישובים, מושבים וקיבוצים אשר עלו על הקרקע לפני הקמת המדינה . היישובים חברים בתנועות ההתיישבות ואילו המייחד המשותף ליישובים וותיקים אלה הוא כי מחזיקים הם בחוזי קק"ל , יק"א , פיק"א , אשר שיקפו מדיניות קרקעית ויחסי חוכר מחכיר המושתתים על הדדיות ועל אינטרסים לאומיים משותפים .

תגובות לדף זה
תגובה חדשה

עדיין אין תגובות לדף זה.
מוזמנים להגיב!

חסר רכיב