עמותת אדמתי
חסר רכיב

חקלאי המושבים ביל"ו וסירקין החליטו 'להעלות הילוך' במאבקם נגד דרקוניות הותמ"ל

01/08/2019
תושבי וחקלאי המושבים ביל"ו וסירקין החליטו 'להעלות הילוך' במאבקם נגד תכניות הותמ"ל ויצאו ביום א' (28.07) להפגנות בצמתים הסמוכים למושבם וזאת כחלק מעליית מדרגה במאבק נגד הפקעת אדמותיהם.

המחאה החלה בבוקר יום א' בשעה 8.00 בצומת ביל"ו. כ-500 מפגינים בני שכבות גיל שונות 'כבשו' את הצומת מכל צדדיו. זמנן קצר אחר-כך הגיעה אל הצומת שיירה של כ 30 טרקטורים שקושטו בכרזות ובדגלי הלאום.


בין המפגינים נראו חקלאים בני 90 ויותר, ילדי מייסדי כפר ביל"ו לפני 90 שנה, לצד צעירים, בני דור שלישי ורביעי לחקלאים בביל"ו. לצדם היו שם תושבי ביל"ו, גני יוחנן, קריית עקרון, מזכרת בתיה, גבעת ברנר, נען ועוד, שנשאו שלטים נגד שר האוצר, משה כחלון, מי שאחראי על הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל).


בהפגנה השתתפו בין היתר, וועדי הפעולה נגד הותמ"ל מביל"ו ומגני יוחנן, ראשת המועצה האזורית גזר, רותם ידלין, מנכ"לית המועצה, כרמל טל וצוותי תקשורת.


ברקע ההפגנה עמד הכינוס הצפוי להמשכו של אותו שבוע, של וועדת הותמ"ל בירושלים. הוועדה אמורה הייתה להכריע על הפקדת תכנית שעיקרה הפקעת מאות דונמים של המושבים ביל"ו ומזכרת בתיה, לטובת שכונת ענק שתיבנה על האדמות החקלאיות המניבות ואש תהיה חלק מקריית עקרון. למרבה הצער, כך אכן קרה.


בין המפגינים בצומת ביל"ו בלט פרופ' גדעון לידיז'נסקי, בן 87, כשלצדו בנו, ממשיך דרכו במשק ונכדו. הוריו של לידיז'נסקי עלו על הקרקע של כפר ביל"ו בשנת 1933, יחד עם משפחות נוספות, שבחרו לחיות בביל"ו מתוך אידאלים ציוניים ורצון לעבד את הקרקע.


באותו יום, בשעות אחר הצהריים, התקיימה הפגנה נוספת, הפעם של תושבי וחקלאי כפר סירקין ולצדם תושבי פתח תקווה. הם מחו נגד הבנייה המתוכננת, שצפויה להכיל בשלב ראשון כ 8000 יח"ד.


משה פישר יו"ר מטה המאבק לבינוי שפוי ומטה המאבק של המושב אמר: "נעשה הכול, כדי לבלום ולבטל את התכנית הרעה הזו."

מארגני ההפגנה בסירקין הסבירו, ש"מצב התחבורה קשה כבר כעת, שכן לעשרות אלפי כלי רכב אין נתיבים מספקים ליציאה מהעיר."

המפגינים נשאו שלטים שקבעו, כי "אין בנייה בלי תשתיות". חלקם נשאו תצלומים של שר האוצר, משה כחלון והעלו טענות על קשרי 'הון שלטון'. הם קראו לעירייה ולממשלה להאזין למחאתם ולהתייחס אליה ברצינות.


יצוין, כי ביום ד', 31.07.19, אושרה להפקדה תכנית ההפקעה של אדמות ביל"ו ורמת יוחנן. תושבי שני המושבים הצהירו, כי על אף ההחלטה להפקיד את התכנית, הם ימשיכו במאבק תחת הכותרת "אף שעל", עד לביטולה.

תגובות לדף זה
תגובה חדשה

עדיין אין תגובות לדף זה.
מוזמנים להגיב!

חסר רכיב